29 Ekim 2011 Cumartesi

Buluşma...

Tarih: 24.10.2011

Yer: İstanbul Bilgi Üniversitesi, Santral Kampüsü, Rezidans Toplantı Salonu

Konu: Liseliler Kendini Kentini Keşfediyor Projesi Lise Öğretmenleri ile Ön Toplantı

Katılanlar: İstanbul St. Joseph, St. Michel, İzmir St. Joseph, İzmir Amerikan Koleji, Çankaya Sancak Lisesi, Özel Nilgün Doğay Lisesi, Özel Yeni Yıldız Anadolu Lisesi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Özlüce Şahin Kaya Anadolu Lisesi, Ankara TED Koleji, Şişli Terakki liseleri öğretmenleri, MAP 407-408 son sınıf öğrencileri, Prof. Dr. Halil Nalçaoğlu, Doç. Dr. Serhan Ada, Yrd. Doç. Deniz Ünsal, Yrd. Doç. Burcu Yasemin Şeyben, Aylin Kalem, Memed Erdener, Yrd. Doç. Gökçe Dervişoğlu Okandan, Arş. Gör. Ceren Özpınar, Arş. Gör. Gökçe Sanul, Arş. Gör. Hülya Alkan, Arş. Gör. Ceylan Uşaki Erali



Toplantı, Gizem ve Cansu tarafından yapılan tanıtım sunumuyla açıldı. Yapılan power point sunumunda, “Biz kimiz?, Ne yaptık? Ve ne yapmak istiyoruz?” sorularının cevapları verildi. Aynı zamanda projede bu sene yapılmak istenen yenilikler son projeden alınan çıktılar üzerine konuşuldu. Daha sonra kısa bir tanışma seansından sonra, gelen lise öğretmenlerinin sorularıyla beraber tartışma kısmına girildi.


Genel Hatlarıyla Tartışma:

- Çocuklar bunu yapmaya hazır mı? Sorun çözmelerini istemek kolaylaştırmaz mı?
- Kolaj pasif bir yöntem, beden kullanılabilinir mi? Beden kullanımı gençlerde körelmiş.
- Rol model kim seçilebilir? Gerçek ama farklı ve alışılmadık kişiler olmalı.
- Rol model meslek mi olacak? Mesleği ekarte etmek hani kritere göre rol model seçimine yönelebilirler?
- Çocuklar ÖSS'den nasıl vakit ayırabilecek, çalışmalardan alıkoyarsa proje nasıl ilerleyecek? (yönetimsel sıkıntılar, veliler vb.)
- Önlerine problem –sorun- verilse dar olan bakış açılarını genişletmelerine yardımcı olur mu?
- Rol model ünlü olmak zorunda mı, neden ?
- Tanınan ünlülerden başka başarılar önerilirse -belki anti kahraman- başka sıradan olmayan ama başarılı insanların gösterilmesi onları klişe “başarılar”dan korur mu? Projenin başarılı olmasını etkiler mi?
- Çocuklar aynı zamanda aslında bu kadar “boş” adlandırılmamalı mı? Beklediğimizden farklı kitlelerle karşılaşabilir miyiz? Bu projeyi aksatır mı?
- Onları çok yoldan çıkarmadan, batıda uygulandığı gibi “eğitime ara verme” fikrini onlara sorgulatabilir miyiz? Bu onların hayallerini destekler mi?
- Kim olmak istemiyorsun? Sorusu, projeye katkı sağlayabilir mi?
- Ek araştırma: Öss birincileri, sonuncuları hayatın neresindeler? Bir anti-tez, onlara destek olabilir mi?
- Eğitim sistemi sorgulatılabilinir mi? Tehlikeli mi? Popüler akademik başarılar hayatın neresinde?

Notlar: Yağmur Ertekin

Fotoğraflar: Sırma Aksüyek


Lise öğretmenleri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder